loading...
وبلاگ حقوقی مهدی مانیانی
آخرین ارسال های انجمن
مهدی مانیانی بازدید : 148 شنبه 24 آبان 1393 نظرات (7)

این خواننده که بیش از یک سال با سرطان معده دست و پنجه نرم می کرد، دقایقی پیش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تهران پس از قطع کامل علائم حیاتی دار فانی را وداع گفت.

دکتر «حسن توکلی» پزشک معالج این خواننده در این باره گفت: «مرتضی مبارزه سختی را با بیماری اش داشت و در حالی که از زمان تشخیص بیماری ما فقط سه ماه پیش بینی ادامه حیات را برای وی کرده بودیم، مرتضی چیزی حدود ۱۱ ماه جنگید و تا لحظه آخر هم کوتاه نیامد.»

وی افزود: «تیم پزشکی این هنرمند نهایت تلاش خود را در مراحل مختلف درمانی این هنرمند انجام داد و در مقاطع مختلف با پرتو درمانی و شیمی درمانی سعی در مهار سرطان داشت ولی متاسفانه اوضاع جوری مساعد نشد و سرطان به تمام بدن پاشایی سرایت کرده بود.»

توکلی همچنین از انگیزه بالای پاشایی در مقابله با سرطان سخن گفت و توضیح داد: «مرتضی حتی در اتاق ICU هم از مبارزه دست بر نداشت و فقط درباره آینده کاری اش حرف می زد و می گفت بالاخره شکست اش می دهم و باز هم روی سن بر می گردم. به همه جامعه هنری کشور و دوستداران این خواننده تسلیت عرض می کنم.»

در این بین پدر مرتضی پاشایی نیز گفت: «۱۵ آبان ماه سال گذشته بود که متوجه شدیم و سریعاً اقدام کردیم و ۲۱آبان ماه هم در بیمارستان «نیکان» مرتضی تحت عمل جراحی قرار گرفت. متاسفانه کمی دیر متوجه شدیم ولی لحظه ای درنگ نکردیم و خود مرتضی هم با نهایت قدرت سعی کرد بتواند بیماری اش را شکست دهد.»

وی در حالی که اوضاع نامساعدی داشت ادامه داد: «هر وقت قطعه «عصر پاییزی» مرتضی را می شنوم، یاد خاطراتی می افتم که نمی شود گفت خاطرات خوب یا بد. این قطعه را که می شنوم، به فکر فرو می روم.»

وی درباره سفری که به خواسته مرتضی پاشایی در محرم امسال برای پدر و مادرش به کربلا صورت گرفت نیز گفت: «هفته پیش در کربلا، من دست بر قضا یک دقیقه مانده به اذان مغرب رفتم سرداب حضرت ابوالفضل العباس، در باز شد و آنجا دیدم یک آقای روحانی منتظر کسی است که اذان را بگوید. بلندگو را برای من آوردند، تکبیر و اذان را گفتم و در پایان گفتم پنج مرتبه آیه «امن یجیب» را بخوانید و برای «مرتضی پاشایی» که دوستش دارید دعا کنید و در سرداب حضرت ابوالفضل العباس همه دعا برای سلامتی مرتضی کردند وقتی شروع به خواند نماز فرادا یم کردم یکسری از ایرانی ها دورم جمع شدند و پرسیدند که مرتضی را از کجا می شناسم. من هم گفتم که پدرش هستم، برایش دعا کنید که به حق حضرت ابوالفضل انشاالله شفای عاجل بگیرد.»

در این بین مادر پاشایی نیز ضمن گلایه از برخی چهره ها از انتشار عکسی که در روزهای گذشته روی صفحه شخصی یکی از خواننده ها منتشر شد گفت: «برای برخی از این دوستان واقعا متاسفم که فقط برای خودنمایی آن عکس را منتشر کردند. هرگز نمی توانم ببخشم کسی را که در این شرایط عکس پسرم را در آن حالت بد و روی تخت آی سی یو منتشر کرده است.»

در روزهایی که این هنرمند در بستر بیماری بود چهره های زیادی در تکاپو بودند که بتوانند شرایط را در بهترین حالت ممکن برای این هنرمند و خانواده اش مهیا سازند و قطعاً باید از زحمات آن ها به شکلی ویژه تقدیر نمود. افرادی چون مهدی کُرد، پیمان عیسی زاده، انوشیروان تربتی، عباس کُرد، محمد علیزاده، روزبه نعمت اللهی، شهرام شکوهی، یاحا کاشانی، میلاد ترابی، محمد حسین توتونچیان، محمود گل محمدی، امید جهان، پرسنل بیمارستان بهمن، دکتر حسن توکلی و... .

نکته ی مهمی که خانواده و نزدیکان پاشایی به آن تأکید داشتند این بود که هواداران این هنرمند فقید و سایر مخاطبین، از حضور جلوی درب بیمارستان بهمن اکیداً خودداری کنند.

مراسم تشییع پیکر این موزیسین محبوب، صبح روز یکشنبه 25 آبان 1393 از مقابل تالار وحدت تهران انجام خواهد شد.

مجله اینترنتی زیگیل ضمن تسلیت به خانواده پاشایی و دوستداران این خواننده و البته جامعه موسیقی کشور، ازدرگاه خداوند منان برای این هنرمند که خاطرات زیبایی را در ذهن خیلی ها با صدایش به ارمغان آورد، آرزوی آرامش و آمرزش دارد.

گردآوری : گروه فرهنگی مجله اینترنتی زیگیل

مهدی مانیانی بازدید : 504 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

 

نمونه هاي ابتدايي اوراق قضايي

ابطال عمليات اجرائي با درخواست توقيف عمليات اجرائي
استشهاديه مخصوص گواهي انحصار وراثت (طبقه اول )
استشهاديه مخصوص گواهي انحصار وراثت (طبقه دوم )
استشهاديه مخصوص گواهي انحصار وراثت (طبقه سوم )
برگ اجاره نامه
برگ اظهارنامه
برگ اعتراض ثالث با صدور دستور تاخير عمليات اجرائي و الغاء دادنامه مورد اعتراض
برگ اعتراض ثالث با خواسته اصلي و صدور دستور تأخير عمليات اجرائي
برگ اعتراض ثالث با خواسته اصلي
برگ دادخواست به دادگاه عمومي نخستين
برگ دادخواست به دادگاه عمومي نخستين (واخواهي )
برگ دادخواست به دادگاه عمومي نخستين (درخواست توقف فوري عمليات اجرائي با صدور قرار قبولي واخواهي )
برگ دادخواست تجديد نظر
برگ دادخواست فرجامخواهي
برگ دادخواست متقابل
برگ دادخواست ديوان عدالت اداري
برگ دادخواست وارد ثالث
برگ دادنامه
برگ گواهي انحصار وراثت بيشتر از سه ميليون تومان
برگ گواهي انحصار وراثت كمتر از سه ميليون تومان
برگ مبايعه نامه اتومبيل
برگ مبايعه نامه اموال غير منقول
برگ واخواست نامه (1)
برگ واخواست نامه (2)

 

موضوعات عمومي

 

درخواست حصر وراثت مسلمانان
حصر وراثت مسلمانان كمتر از سه ميليون تومان
درخواست حصر وراثت كمتر از سه ميليون تومان (طبقه اول )
درخواست حصر وراثت كمتر از سه ميليون تومان (طبقه دوم )
درخواست حصر وراثت كمتر از سه ميليون تومان (طبقه سوم )


 

حصر وراثت مسلمانان بيشتر از سه ميليون تومان
درخواست حصر وراثت بيشتر از سه ميليون تومان (طبقه اول )
درخواست حصر وراثت بيشتر از سه ميليون تومان (طبقه دوم )
درخواست حصر وراثت بيشتر از سه ميليون تومان (طبقه سوم )


 


درخواست حصر وراثت پيروان اقليت هاي مذهبي
دادخواست حصر وراثت براي پيروان اقليت هاي مذهبي (كمتر از سه ميليون تومان )
دادخواست حصر وراثت براي پيروان اقليت هاي مذهبي (بيشتر از سه ميليون تومان )


 


استشهاديه گواهي حصر وراثت
استشهاديه مخصوص گواهي انحصار وراثت (طبقه اول )
استشهاديه مخصوص گواهي انحصار وراثت (طبقه دوم )
استشهاديه مخصوص گواهي انحصار وراثت (طبقه سوم )


 

صدور حكم رشد
دادخواست صدور حكم رشد


 

صدور حكم سرپرستي و كفالت

مهدی مانیانی بازدید : 372 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : برنامه امتحانات پایان ترم تمامی مقاطع نیمسال دوم ۹۳-۹۲ دانشگاه پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد / بروز شده در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : برنامه امتحانات پایان ترم نیمسال دوم 93-92 تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور به صورت کاملا” اختصاصی از طریق سایت پیام نورنا برای شما دانشجویان گرامی تهیه شده است.

 

 

برنامه در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1393 بروز شده است و شامل اخرین تغییرات می باشد

 

 


برنامه امتحانی تمام رشته ها به صورت فایل پی دی اف می باشد که برای استفاده از آنها باید برنامه ای را جهت باز کردن فایلهای پی دی اف – PDF – داشته باشید که با برنامه کم حجم زیر می توانید برنامه های امتحانی را مشاهده نمایید.

 

دانلود نرم افزار PDF Reader به حجم 2.68 مگابایت


تذکر مهم : این برنامه طبق آخرین تغییرات نیمسال دوم 93-92 دانشگاه پیام نور به روز شده است و برنامه قطعی می باشد.

تذکر 1 : توجه کنید ملاک طراحی سوالات آزمون ها بر اساس لیست منابع می باشد و تستی یا تشریحی درج شدن سوالات در این برنامه امتحانی ملاک نمی باشد.

نحوه اطلاع از تستی یا تشریحی بودن و حذفیات دروس در امتحانات پایان ترم پیام نور

 


 

مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور
گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی Download
کلیه گروه های آموزشی دانشکده علوم پایه Download
کلیه گروه های آموزشی دانشکده فنی و مهندسی Download
کلیه گروه های آموزشی دانشکده فناوری اطلاعات Download
کلیه گروه های آموزشی دانشکده مهندسی کشاورزی Download
 

 

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
کلیه گروه های آموزشی و رشته های کارشناسی ارشد پیام نور Download
 

 

مهدی مانیانی بازدید : 461 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

کتاب اول
باب اول :کلیات
فصل اول: تعریف آیین دادرسی کیفری و اصول دادرسی منصفانه
ماده 1-111. آیین دادرسی کیفری ترتیبات و قواعدی است که برای کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی، میانجی گری، صلح میان طرفین، نحوه رسیدگی، صدور رأی، طرق اعتراض به آرا، اجرای آرا، تعیین وظایف و اختیارات مقامات قضایی و ضابطان دادگستری و رعایت حقوق متهم و بزه‌دیده وضع شده است.
ماده 2-111. دادرسی کیفری باید منصفانه و عادلانه باشد، حقوق طرفین دعوا را تضمین کند و قواعد آن نسبت به اشخاصی که به سبب ارتکاب جرائم مشابه تحت تعقیب قرار میگیرند، به صورت یکسان اعمال شود.
ماده 3-111. مراجع قضایی باید با بی طرفی و استقلال کامل در مورد اتهام انتسابی به اشخاص در کوتاهترین مهلت ممکن تصمیم مقتضی اتخاذ و از هر اقدامی که باعث ایجاد اختلال یا طولانی شدن فرایند دادرسی کیفری میشود، جلوگیری کنند.
ماده 4-111. اصل، برائت است. از این رو، هرگونه اقدام محدود کننده، سالب آزادی و ورود به حریم خصوصی اشخاص مجاز نمیباشد، مگر به حکم قانون و با رعایت مقررات و تحت نظارت مقام قضایی. در هر صورت این اقدامات نباید به گونه‌ای اعمال شود که به کرامت و حیثیت اشخاص آسیب وارد کند.
ماده 5-111. متهم باید در اسرع وقت، به تفصیل از موضوع و ادله اتهام انتسابی آگاه و از حق دسترسی به وکیل بهره­مند شود.
ماده 6-111. متهم، بزهدیده و شاهد باید از حقوق خود در فرایند دادرسی آگاه شوند و ساز و کارهای رعایت و تضمین این حقوق فراهم شود.
ماده 7-111. در تمام مراحل دادرسی کیفری، اعم از کشف جرم، تعقیب، تحقیقات مقدماتی، ر

سیدگی و اجرای آرا، رعایت حقوق شهروندی مقرر در« قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی» و سایر قوانین از سوی تمام مقامات قضایی، ضابطان دادگستری و سایر اشخاصی که در فرایند دادرسی مداخله دارند، الزامی است. متخلفان علاوه بر جبران خسارات وارد شده به مجازات مقرر در ماده 570 قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد، مگر آنکه در سایر قوانین مجازات شدیدتری مقرر شده باشد.
فصل دوم : دعوای عمومی و دعوای خصوصی
ماده 1-112. محکومیت به کیفر فقط ناشی از ارتکاب جرم است. جرم از جهت تجاوز به حدود و مقررات الهی یا تعدی به حقوق جامعه و اخلال در نظم عمومی دارای جنبه عمومی و از جهت تعدی به حقوق شخص یا اشخاص معین دارای جنبه خصوصی است....

 

لینک دانلود لایحه جدید قانون آیین دادرسی کیفری - کلیک کنید

مهدی مانیانی بازدید : 286 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

نیروهای نظامی در جهان کدام فعالیت‌های اقتصادی را انتخاب می‌کنند؟
کارآفرینی نظامیان؟

نویسنده: سعید مصطفی‌ / سازمان شفافیت بین‌الملل
ترجمه: میلاد محمدی

 

مداخله نظامیان در فضاهای کسب و کار یا «کسب و کارهای با مدیریت نظامی» (MOBها)،  با وجود اینکه در بیشتر کشورها اقدامی خارج از قانون به شمار می‌رود، هم‌اکنون در مناطق زیادی همچنان وجود دارد. اما با وجود گسترده بودن این مساله در جهان، اطلاعات زیادی در خصوص آن در دسترس نیست. در برخی از موارد موجود، این موضوع به بروز فساد در بخش‌های دفاعی و امنیتی کشورها منجر شده که مشکل عمده‌ای برای دولت‌های درگیر این معضل ایجاد کرده و خصوصاً به بروز فساد در ساختار بوروکراتیک و اقتصاد این کشورها منجر شده ‌است. این مساله معمولاً و البته نه منحصراً، در دموکراسی‌های ضعیف یا در حال گذار به چشم می‌خورد. هر چند گفته می‌شود این موضوع کلی نیست و می‌توان استثناهایی را هم برای مساله در نظر گرفت. اما در صورت بروز انحراف در پی فعالیت نظامیان در فعالیت‌های تجاری، فسادی که ایجاد می‌شود می‌تواند دامنه‌ای را از ابعادی کوچک، مثل سربازی که به طور فردی دست به اخاذی یا قبول رشوه می‌زند، تا ابعادی بزرگ که در آن افسران به دلیل اختلاس در منابع نظامی یا کسب سود از خرید و فروش‌های غیرقانونی می‌کنند، در‌بر بگیرد. بنابراین فسادی که ممکن است در پی این اقدامات بروز پیدا کند، می‌تواند دو سطح «فردی» یا «نهادی» را داشته باشد. در اینجا تمرکز بر تبعات منفی حضور نظامیان در کسب و کار قرار داده شده و مواردی در نظر گرفته می‌شود که این اقدامات، نتایج خوبی برای اقتصاد به دنبال نداشته ‌است. چراکه در این صورت می‌توان با استفاده از تجربه کشورها، برای دولت‌هایی که درگیر این قضیه هستند، درس‌هایی را برای مدیریت این مساله و اصلاح آن ارائه کرد. علاوه بر این، تجربه برخی از کشورها نشان می‌دهد حضور نیروهای نظامی در فعالیت‌های تجاری، به دلیل اثراتی که بر خود نیروهای نظامی از یک‌سو و نیز روابط «نیروهای نظامی با نهادهای مدنی»1 جامعه از سوی دیگر می‌گذارد، به مشکلاتی در این حوزه منجر شده است. از دست رفتن حمایت عمومی از نظامیان و نیز تخریب ساختار کلی حکومت، به عنوان بخشی از این تبعات شناخته می‌شود. به طور کلی گفته می‌شود بروز فساد در فعالیت نیروهای نظامی در کشورها می‌تواند تبعاتی را مثل «هدر دادن منابع کمیاب»، «کاهش کارایی عملیاتی»، «کاهش اعتماد عمومی به نیروهای مسلح و خدمات امنیتی»، «خطر دسترسی نیروهای سیاسی به بودجه‌های امنیتی به خاطر سطوح محرمانه بودن این بودجه‌ها» و «اجتناب شرکت‌های بین‌المللی از ورود به اقتصادهای دچار فساد» در پی داشته باشد. اما در بعضی از کشورهای دیگر هم این مداخلات با چنین شدتی مشکل‌زا نیست و به شکل کارآفرینی نظامیان در فعالیت‌های تجاری بازتاب می‌یابد. با این حال در این موارد نیز، بر اساس برخی از تجارب بین‌المللی موجود، مشکل نبود نظارت و کنترل کافی بر این فعالیت‌ها وجود خواهد داشت. بیشتر این کسب و کارها با بخش‌های مربوط به منابع طبیعی و صنایع استخراجی و حفاری منابع در ارتباط است. به دلیل درآمد بالقوه منابع طبیعی و مواد معدنی و نیز پتانسیل این منابع برای توسعه اقتصادی کشورها، روشن است که نهادهای نظامی و امنیتی نباید قادر به استفاده خارج از کنترل از این ثروت‌ها باشند.

مهدی مانیانی بازدید : 858 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

مقدمه

از جمله معضلاتی که بشر همواره با آن مواجه بوده، مسأله «جرم و آسیب های اجتماعی» است. تقریباً هیچ جامعه ای یافت نمی شود که در آن جرمی به وقوع نپیوندند. البته نوع و میزان جرم از یک جامعه به جامعه دیگر متفاوت است اما یک اصل قطعی وجود دارد که در همه جوامع، قوانین نقض می شوند و کشور ما هم از این اصل مستثنا نیست. در دهه های اخیر، به علت رشد جمعیت و گسترش مسأله شهرنشینی، میزان وقوع جرم هم در کشور ما افزایش یافت. متناسب با رشد جمعیت کشور، نیروهای نظامی که شکل مدرن و سازمان یافته آن ها از اوایل قرن جاری در کشور ما به وجود آمد، گسترش چشمگیرتری پیدا کرد و در دو دهه اخیر، با ظهور انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، نیاز بیشتری به وجود نیروهای مسلح کار آمد احساس شد و نیروهای مسلح از جهت کمی افزایش یافتند. به تعب افزایش تعداد این نیروها، تخلف و جرم هم در این نیروها رو به فزونی نهاد.

برای مشاهده کامل مقاله به ادامه مطلب بروید ...

مهدی مانیانی بازدید : 232 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)
تأملی بر مبانی خروج «لایحه جامع وکالت رسمی قوه قضائیه از دستور کار هیات دولت»
احمد میرزایی وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای دادگستری بوشهر

به نام خدا
 
بنا به اخبار منتشره در صفحه اول روزنامه ایران مورخ 2/4/1392، رئیس جمهور محترم پس از یک سال بررسی لایحه ارسالی قوه قضائیه با نام « لایحه جامع وکالت رسمی» در هیأت دولت، دستور خروج آن را از دستور کار قوه مجریه صادر کرده است. توجیه رئیس جمهور، مغایرت لایحه مذکور با حقوق دفاعی مردم و قانون اساسی می باشد و اختیار خویش را ناشی از اتیان سوگند مطابق قانون اساسی می داند. از سوی دیگر، رئیس محترم قوه قضائیه حسب اخبار منتشره در روزنامه کثیر الانتشار اطلاعات مورخ 5/2/1392 در همایش چهارم تیر ماه سال جاری اظهار داشته است که «دولت برخی لوایح دستگاه قضائی را به مجلس ارسال نمی کند، بیشتر شبیه یک لجبازی کودکانه است.» و در ادامه اضافه کرده است، «مگر در کشور چند نفر تفسیر قانون می کنند؟»
.....
مهدی مانیانی بازدید : 272 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

دادرسی فوری یا دستور موقت


دستور موقت در صورتی باید صادر شود که امر از اموری باشد که تعیین تکلیف آن فوریت دارد اما مشکل در این خصوص نبودن معیار قانونی فوریت است.

موارد صدور دستور موقت و عوامل موثر در تشخیص آن:

ماده 310 ق. آ. د. مدنی مقرر می دارد:  در اموری که  تعیین تکلیف آن فوریت دارد، دادگاه به درخواست ذینفع دستور موقت صادر می نماید.

دادرسی فوری

بنابراین ماده دستور موقت در صورتی باید صادر شود که امر از اموری باشد که تعیین تکلیف آن فوریت دارد اما مشکل در این خصوص نبودن معیار قانونی فوریت است.

معیار فوری و عوامل موثر در تشخیص آن:

فوریت، امری موضوعی است که تشخیص آن به صلاحدید دادگاهی که به درخواست رسیدگی می نماید واگذار شده است. این امر در ماده 315 ق. آ. د. مدنی تصریح گردیده است.

گفته شده است فوریت وقتی وجود دارد که اگر درخواست دستور موقت پذیرفته نشود قبل از این که حکم در اصل دعوا صادر شود، به متقاضی دستور، خسارتی خطیر و غیرقابل جبران که فوریت دارد (فوری یا قریب الوقوع است) وارد خواهد شد. بنابراین مفهوم فوریت و خسارت در یک جا جمع می شود. بررسی مفهوم خسارت و فوری بودن یا قریب الوقوع بودن، امری موضوعی است و در نتیجه، اگر دادگاه تشخیص دهد که احتمال ورود خسارت قبل از حکم در اصل دعوا وجود ندارد یا ضعیف می باشد، دستور موقت صادر نمی نماید.

فوریت و امکان اعاده وضعیت:

موضوع مهم دیگری که در بررسی فوریت معمولاً، باید به آن توجه شود، امکان یا عدم امکان اعاده وضعیت اعلام شده به حال سابق است.

در اینجا نکته ای که باید بررسی شود از یک سو، درجه احتمال اعاده وضعیت و یا قابلیت جبران و از سوی دیگر شیوه آن است. در خصوص نکته نخست این امر موضوعی است و اظهار نظر قضایی را می طلبد.

در مقابل، چنانچه وضعیت مزبور به کیفیتی باشد که در صورت رد ردخواست دستور موقت، اعاده آن به حال سابق امکان پذیر باشد، می توان در صدور دستور موقت تردید نمود.

احراز فوریت:

وظیفه متقاضی دستور موقت ارائه دلایل و برامینی است که سبب فوریت را اثبات می کند اما تشخیص این امر که سبب اعلام شده توجیه کننده ترتیبات مورد درخواست است با دادگاه می باشد.

بنابراین اگر با توجه به وضعیت امور در زمان درخواست دستور موقت فوریت وجود نداشته اما در زمان رسیدگی به درخواست فوریت وجود داشته باشد دادگاه باید قرار دستور موقت صادر نماید زیرا در هر حال فوریت را احراز نموده  است. عکس این قضیه نیز صادق است. حتی در صورتی که دستور موقت از دادگاه نخستین صادر شده باشد و نسبت به آن ضمن تجدیدنظر خواهی نسبت به اصل رأی شکایت شود، مرجع تجدیدنظر در رد و یا قبول شکایت باید امور را با توجه به وضعیتی که در زمان رسیدگی دارند مورد ارزیابی قرار دهد.

درخواست دستور موقت اگر ضمن اقامه دعوا باشد در دادخواست مطرح می شود و بنابراین نیازی به برگ جداگانه نیست اما اگر پس از اقامه دعوا باشد ممکن است کتبی یا شفاهی باشد. درخواست شفاهی در صورتمجلس قید و به امضای درخواست کننده می رسد (ماده 313 ق. . د. مدنی)

ویژگی های دستور موقت در مقایسه با نهادهای مشابه:

دستور موقت اقدامی است که به تبع اصل دعوا درخواست می شود (مواد 311 و 318 ق. آ. د. مدنی).

بنابراین دستور موقت اقدامی تبعی است (دادرسی فوری و دستور موقت برای رسیدگی فوری به اصل دعوا و صدور حکم فوری تأسیس نشده، بلکه اقدامی است که در حاشیه اصل دعوا انجام می شود). تبعی بودن دستور موقت دارای آثار و پیامدهایی است که در زیر بررسی می شود:

الف- اصل دعوا باید مطرح شده یا قابل طرح باشد.

ب- خواسته دستور موقت باید از خواسته دعوا متفاوت باشد.

ج- دستور موقت اقدامی موقتی است.

د- صدور دستور موقت مستلزم احراز فوریت است.

هـ- صدور دستور موقت مستلزم اخذ تأمین است.

و- دستور موقت با صدور رأی بدوی مرتفع نمی شود.

ن- اجرای دستور موقت مستلزم تأیید رئیس حوزه قضایی است.

به موجب ماده 311 ق. آ. د. مدنی چنانچه اصل دعوا در دادگاهی مطرح باشد مرجع درخواست دستور موقت همان دادگاه خواهد بود و در غیر این صورت مرجع درخواست دادگاهی می باشد که صلاحیت رسیدگی به اصل دعوا را دارد

مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست:

به موجب ماده 311 ق. آ. د. مدنی چنانچه اصل دعوا در دادگاهی مطرح باشد مرجع درخواست دستور موقت همان دادگاه خواهد بود و در غیر این صورت مرجع درخواست دادگاهی می باشد که صلاحیت رسیدگی به اصل دعوا را دارد.

برقاعده مزبور در ماده 312 ق. آ. د. مدنی استثنائی وارد شده است که می گوید «هرگاه موضوع درخواست دستور موقت در مقر دادگاهی غیر از دادگاه یاد شده باشد درخواست دستور موقت از آن دادگاه به عمل می آید اگر چه صلاحیت رسیدگی به اصل دعوا را نداشته باشد.»

نکته: هرگاه اصل دعوا در صلاحیت دادگاه انقلاب حوزه ای باشد ولی موضوع دستور موقت در صلاحیت حوزه قضایی دیگری که فاقد دادگاه انقلاب است باشد در این صورت نمی توان اجرای دستور موقت را به دادگاه عمومی آن حوزه نماید.

درخواست دستور موقت:

دستور موقت در صورتی صادر می شود که ذی نفع درخواست نموده باشد (قانونگذار در ماده 310 ق. آ. د. مدنی اصطلاح ذی نفع و در مواد 319 و 323 ق. آ. د. مدنی اصطلاح خواهان را به کار برده است). بنابراین دادگاه نمی تواند رأساً قرار دستور موقت را صادر کند.

دادخواست-حقوق

شکل درخواست و هزینه دادرسی:

درخواست دستور موقت اگر ضمن اقامه دعوا باشد در دادخواست مطرح می شود و بنابراین نیازی به برگ جداگانه نیست اما اگر پس از اقامه دعوا باشد ممکن است کتبی یا شفاهی باشد. درخواست شفاهی در صورتمجلس قید و به امضای درخواست کننده می رسد (ماده 313 ق. آ. د. مدنی).

اگر درخواست دستور موقت قبل از اقامه دعوا باشد باید بر برگ دادخواست تنظیم شود زیرا لازم است که در دفتر ثبت دادخواست های دفتر کل ثبت و توسط مقام ارجاع کننده ارجاع شود.

هزینه دادرسی درخواست دستور موقت، در هر حال معادل دعاوی غیر مالی است (5000 ریال).

زمان تقدیم درخواست

به دلالت مواد 311 و 318 ق. آ. د. مدنی دستور موقت می تواند ضمن دادخواست راجع به اصل دعوا، پس از اقامه دعوا و یا پیش از تقدیم دادخواست نسبت به اصل دعوا درخواست شود.

نکته: با توجه به ماده 318 ق. آ. د. مدنی در صورتی که از قبل اقامه دعوا نشده باشد، درخواست کننده باید حداکثر ظرف 20 روز از تاریخ صدور دستور به منظور اثبات دعوای خود به دادگاه صالح مراجعه و دادخواست خود را تقدیم کند.

نکته: ضمانت اجرای عدم تقدیم دادخواست در مهلت مقرر رفع اثر شدن از دستور موقت است که خود نیاز به درخواست طرف مقابل دارد.

نکته: متقاضی دستور موقت حتی اگر دادخواست ناقص نیز تقدیم نماید موجبی برای رفع اثر از دستور موقت نیست مگر این که بعد از اخطار رفع نقص،  دادخواست تکمیل نگردد و در صورتی که قرار ردّ دادخواست (با توجه به ماده 54 ق. آ. د. مدنی) فسخ شود دادخواست تمامی آثار خود را از روز تقدیم خواهد داشت.

نکته: اگر قرار ردّ درخواست مدیر دفتر تأیید شود باز هم موجبی برای رفع اثر از درخواست وجود ندارد مگر این که قرار نهایی شود (با توجه به ماده 324 ق. آ. د. مدنی).

فرآوری : هانیه اخباریه  

بخش حقوق تبیان

 


منابع: خودآموز آیین دادرسی مدنی مهرداد افضلی
آیین دادرسی مدنی دکتر شمس
مهدی مانیانی بازدید : 194 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

۲۸ صفر، روز فراموشی غدیر

 

۲۸ صفر یادآور خاطرات از همانان است که بر غدیر با بلندای عظمتش تلی غبار فراموشی پاشیدند و بدون شرمساری از آخرین فرستاده که تغسیل و تدفین خود را تمام قد به تماشا ایستاده بود به انتخاب جانشین دلخواه خود، اقدام کردند.

مرگ دریچه ورود به ساحل آرامش است برای برترین بندگان پروردگار و فاطمه می داند رهایی از بند زندان زندگی آغازیست بر پایان رنج های دوران رسالت پدر. اما فراق این تلخ ترین حادثه آفرینش را هیچ چیز حتی خاطرات بر جای مانده دیروز نیز التیام نتوان بخشد.
خاطراتی از همانانکه غدیر را با بلندای عظمتش تلی غبار فراموشی پاشیده و به برگزیدن جانشینی برای آخرین برگزیده پروردگارشان همت گمارده اند؛ بدون شرمساری از آخرین فرستاده که تغسیل و تدفین خود را تمام قد به تماشا ایستاده است.
تمام گفته ها و ناگفته های علی خلاصه در سکوت و فاطمه سرشار از خروش. فاطمه می داند تحقق وعده پدر حتمی و رهایی نزدیک اما به انتظار نشستن در کنج عزلت نه شایسته او، افتتاح کننده بهشت است.
فاطمه مسلمان است. پدرش محمد(ص)، معبودش الله و دینش اسلام است. اسلام همانکه شعارش نه برابری زن و مرد بلکه اساس اش برادری تمامی انسانهاست.


فاطمه تسلیم است. تسلیم امر قدسی و این بار نیز به صحنه می آید. به تنهایی روزهای کودکی. سالهایی که به شش نرسیده به درجه رفیع ام ابیها نائل گشت.صحنه صحنه نامردیست. مردانگی رنگ باخته و جای خود را به مصلحت داده است. پس فاطمه که روزی با یقین فرمود:" برترین چیز برای زن آنست که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را" به مسجد می آید تا بی همتائیش را نه فقط در میان زنان، در خیل آدمیان بنمایاند و سرمشقی برای زنان، تفسیری باشد برای قرآن. پس در مسجد همان پایگاه دینی، سیاسی و اجتماعی محمد(ص) و در پشت پرده ای که به امر او آویخته شده است می ایستد.


                                                         
                  
بسم الله الرحمن الرحیم



سپاس خدای را بر آنچه انعام فرموده، شکر هم او را برآنچه الهام نموده و ثنا و ستایش بر آنچه از پیش ارزانی داشته است.شهادت می دهم به لااله الا الله معبود یگانه، بدون شریک و شهادت می دهم که پدرم محمد، بنده و رسول خداست. ایهاالناس! اعلمواانی فاطمه و ابی محمد. هان ای مردم! بدانید که من فاطمه ام و پدرم محمد است. حرف اول و آخرم یکی است. نه غلط در گفتارم جا دارد و نه خطا در کردارم راه. پیامبری از خود شما به میان شما آمد که رنجهای شما بر او گران بود و مشتاق بر هدایت تان. پدرم وفات کرد لباس دین برایتان کهنه شد و سردسته گمراهان زبان در آورد و شیطان از مخفی گاه خود سر برآورد و شما را به نام خواند. آتش در خرمن کینه هایتان انداخت و دید چه زود شعله می گیرید. آتش فتنه ها برافروختید و شعله های آن را دامن زدید. به بهانه گرفتن کف از روی شیر آن را تماما مخفیانه نوشیدید و با انبوه مردم بر فرزندان و خاندان پیامبرتان حمله ور شدید. اما ما صبر کردیم و دم نزدیم تا جائیکه حکم جاهلیت را بر ما جاری می کنید تا جائیکه فکر می کنید ما ارث نمی بریم. چرا حق را بعد از آشکار شدنش مخفی می کنید؟ چرا پس از آنهمه پیشگامی عقب نشسته اید؟



چرا پیمانهایتان را شکسته اید؟ اگر شما و هر که روی زمین است کافر شوید به خدا زیان نمی رسد و او حمید است و بی نیاز از همگان. آگاه باشید که من گفتم آنچه باید بگویم با اینکه می دانم سستی و خواری و ترک یاری حق در وجود شما لانه کرده و خیانت و بی وفایی با گوشت و پوستتان عجین شده است."

فاطمه حق را مردانه می گوید در مسجد! همان پایگاه سیاسی، اجتماعی و دینی محمد(ص) و آدمکانی که پشت در پشت هم گوش ایستاده اند در مسجد خانه امن پروردگار، لب نمی گشایند و تنها به نظاره می نشینند.

 علی می داند و فاطمه نیز که دل خفتگان را امیدی به بیداری نیست اما فاطمه در واپسین روزهای زندگی در دنیایی که زن زیستن هنوز هم بر حضور محمد(ص) تکیه دارد بدون محمد(ص) با افتخار و بدون تردید، زن زیستن را به کمال می رساند. فاطمه راه می افتد در دل تاریکی شبهایی که ماه نیز خواب آلود است به امید نجات خواب زدگان، و علی با تمامی قدرت غوغای درون را فرو می خورد. افسار اسب را در دست می گیرد و به راه می افتد تا کوبه درب منازل انصار از برای همسرش بصدا درآورد تا همسرش به دعوتی دوباره و چند باره بپردازد؛ و ای داد از بی داد! که این مردم تشنه شنیدن سخنان باطل اند.

دریغا! مصلحت امروز آیات حق را به فراموشی کشانده است.

مهدی مانیانی بازدید : 693 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

دانلود رایگان نمونه سوالات نیمسال دوم ۹۲-۹۱ دانشگاه پیام نور 

دانلود رایگان نمونه سوالات دروس رشته حقوق

اخبار پیام نور در راستای کمک به دانشجویان اقدام به ارائه نمونه سوال رایگان نموده است
در صورتی که از این نمونه سوالات استفاده می کنید برای سلامتی و تعجیل در ظهور
یگانه منجی عالم بشریت 
دعا کنید
به سادگی ذکر یک صلوات

بلند ترین ارتفاع برای سقوط انسان، افتادن از چشم مهدی فاطمه (عج) است
نگاه پر مهر
بقیّة الله را برایتان آرزومندیم

دانلود سوالات در ادامه مطلب

مهدی مانیانی بازدید : 264 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

این برنامه به دلیل در خواست های مکرر دانشجویان قرار داده شده است

  

برای مشاهده فایل های دانلود شده از نرم افزار کم حجم روبرو نیز می توانید استفاده کنید
PDF-Reader.zip
Download
برنامه کم حجم برای باز کردن فایل های  pdf      2726k

اخطار : با توجه به منتشر نشدن رسمی برنامه امتحانات توسط دانشگاه پیام نور
 
اخبار پیام نور pnunews.com مسوولیتی در قبال برنامه انتشار یافته در این پایگاه بعهده نمی گیرد


این برنامه غیر رسمی می باشد و ممکن است در زمان امتحانات برنامه دچار تغییراتی نیز بشود
دانشجویان برای اطلاع از برنامه امتحانات خود به سیستم گلستان پیام نور گزارش ۴۲۸ مراجعه کنند

 

دانلود برنامه امتحانات ترم اول سال تحصیلی 93-92 دانشگاه پیام نور
کلیه رشته ها کارشناسی

برنامه امتحانات کلیه رشته های علوم انسانی پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های کشاورزی
پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های علوم پایه
پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های فنی و مهندسی پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های فناوری اطلاعات
پیام نور
 

 

 

 

 

 

دانلود برنامه امتحانات ترم اول سال تحصیلی 93-92 دانشگاه پیام نور
کلیه رشته ها کارشناسی

برنامه امتحانات کلیه رشته های علوم انسانی پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های کشاورزی
پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های علوم پایه
پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های فنی و مهندسی پیام نور

 

  برنامه امتحانات کلیه رشته های فناوری اطلاعات
پیام نور
 


مهدی مانیانی بازدید : 226 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

 

اکراه و اضطرار در جرایم کیفری

مقدمه:

درجوامع بشری همراه با پیشرفت انسانها وحرکت آنها به سوی آسایش و رفاه ، حکومت ها ومراجع قانونگذاری نیز سعی نموده اند باایجاد قوانین منظم ومنسجم نیازهای انسانی را پاسخگو باشند ودرجامعه ایجاد نظم وامنیت کنند.آنان با کسانی که نظم عمومی را به مخاطره اندازند برخورد مناسب ومتناسب می نمایند ومجازات را برای اینگونه متهمان درنظر می گیرند.

درقوانین جمهوری اسلامی ایران درماده 2 قانون مجازات اسلامی درتعریف جرم آمده است:هرفعل یاترک فعلی که درقانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم است.پس مجرم کسی است که فعل یاترک فعلی راکه قانونگذار منع نموده انجام می دهد ومستحق مجازات است.وقانونگذار میزان ونوع مجازات وی را مشخص می کند.

ادامه دارد...

مهدی مانیانی بازدید : 149 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

عنوان  :  جلب Arrest
نویسنده :  محمد حسين طارمي
كلمات كليدي  :  جلب، جلب سيار، احضار، برگ جلب

جلب در لغت به معنی کشیدن، بردن، ربودن، کشانیدن و آوردن است.[1] در اصطلاح حقوق جزا عبارت است از دستگیری شخص معین و هدایت او نزد دادگاه یا مقام تحقیقی که دستور دلالت او را نزد خویش داده است.[2] البته در قانون آئین دادرسی کیفری تعریفی از جلب نشده است.

ضوابط ناظر بر جلب متهم

1. در جلب مانند احضار شکایت باید بر پایه دلایل یا قرائن و امارات در انتساب بزه به متهم باشد (ماده 124 ق.آ.د.ک.)[3]

2. دستور جلب باید کتبی و در فرم مخصوص دارای مضمون احضارنامه باشد.(م 119 ق.آ.د.ک.). برگ جلب باید در دو نسخه تنظیم شود.[4]

ادامه دارد...

مهدی مانیانی بازدید : 403 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

 

اعلام نتایج رسمی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده ایران با استقبال اغلب کشورهای غربی و حتی عربی روبرو شد که پیروزی او را روزنه‌ای برای همکاری بیشتر با تهران تلقی کردند.

خبرگزاری فارس: واکنش‌های بین‌المللی به انتخاب حسن روحانی+اینفوگرافی


 

به گزارش خبرگزاری فارس، هنوز دقایقی از اعلام نهایی نتایج یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نگذشته بود که پیام‌های تبریک از سوی اکثر کشورهای مهم و تاثیرگذار به سوی ایران روانه شد؛ کشورهایی که برخی خواهان همکاری و تعامل بیشتر با ایران بودند و بعضی دیگر خواستار گسترش روابط‌شان با تهران بودند.

در این میان، دولت آمریکا که طی یکی دو ماه گذشته تمام مسائل و حواشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری را رصد می‌کرد و در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های خود اغلب سلامت انتخابات در ایران را مورد تردید قرار می‌داد، با صدور بیانیه‌ای، در مقابل مشارکت بالای مردم، سر تسلیم فرود آورد و اعلام کرد: «به رای مردم ایران احترام می‌گذاریم و بابت مشارکت سیاسی آنها در انتخابات تبریک می‌گوییم.»

ادامه دارد ...

مهدی مانیانی بازدید : 1159 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (1)

دانشگاه پیام نور لیست اسامی دانشجویان ممتاز کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را اعلام کرد 
به گزارش سایت اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور ،
لیست اسامی دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور جهت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد اعلام شد.این دسته از دانشجویان که اسامی آنها به کلیه مراکز استانی نیز اعلام شده است برای تایید گواهی و رتبه باید به معاونت آموزشی استان خود مراجعه کنند. ثبت نام و ارائه مدارک دانشجویان ممتاز برای پذیرش بدون آزمون (10 درصد برتر) از طریق سیستم گلستان پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir صورت می گیرد. پیش از این قرار بود از 13 خرداد آغاز شود ولی این تاریخ به تعویق افتاده است و تا لحظه انتشار این خبر زمان جدید آن اعلام نشده بود.

برابر لیست منتشر شده تعداد 20 نفر از دانشجویان ممتاز استان بوشهر سهم رشته حقوق بوده که از این نیز تعداد 4 نفر بنامان ا- فاطمه بیداری 2- نرجس صیادی 3-جواد نوربخش 4- مهدی مانیانی از دانشجویان مرکز بوشهر می باشند .

منبع خبر : سایت دانشگاه پیام نور

 

لیست اسامی دانشجویان ممتاز کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور

آمار

ریاضی

زیست شناسی

الهیات

اقتصاد

فیزیک

زمین شناسی

هنر اسلامی

مهندسی صنایع

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی

مدیریت صنعتی

شیمی

تربیت بدنی

مهندسی معماری

کشاورزی

علوم تربیتی

مدیریت جهانگردی

جغرافیا

زبان و ادبیات فارسی

حسابداری

ادبیات انگلیسی

کتابداری

طراحی پارچه

علوم کامپیوتر

مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی کامپیوتر

مترجمی زبان انگلیسی

مهندسی مدیریت اجرایی

مهندسی مدیریت پروژه

علوم اجتماعی

حقوق

تاریخ

علوم سیاسی

زبان و ادبیات عرب

 

 

مهدی مانیانی بازدید : 502 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)
همه آنچه در رابطه با درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در دانشگاه پیام نور باید بدانید
تابستان سال گذشته بود که علیرضا اژدر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور عنوان کرد درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم به عنوان دو واحد درسی با تاثیر مثبت و خارج از سقف برای دانشجویان ارائه می شود اما ... بگذریم در این مطلب سعی می کنیم به بعضی سوالات دانشجویان علاقمند به اخذ این درس به صورت شفاف پاسخ دهیم:
۱-همان طور که از اسم درس پیدا می باشد برای موفق بودن در امتحان این درس شما باید حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم باشید یا سعی کنید جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ کنید
۲-این درس خودخوان است، یعنی خبری از استاد حفظ قرآن و یا جزوه آموزشی نیست خودتان بروید در خانه بسم الله بگویید قرآن را باز کنید و جزء ۳۰ را حفظ کنید
(خودخوان بودن درس به معنای نداشتن میان ترم است)
۳-می گویند باید نمره این درس بالای ۱۷ باشد تا در معدل تاثیر داشته باشد اما آنچه دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده اند می گویند و شما در نظرات آنها در همین سایت خواندید هر نمره ایی که بگیرید در معدل ترم شما تاثیر دارد ولی اگر نمره کمتر از ۱۷ بگیرید می توانید با مراجعه به کارشناس رشته برای شما کد ۳ اعمال کنند و در معدل کل بی تاثیر شود ولی همچنان تاثیر آن در معدل ترم باقی خواهد ماند.
(گفته میشود پیام نور در تلاش است زیر ساخت !! سیستم گلستان را برای رفع این مشکل فراهم کند یعنی فقط اگر نمره بالای ۱۷ کسب شد در معدل ترم و معدل کل تاثیر داشته باشد)
۴-آزمون به صورت تستی می باشد و شهریه ندارد
۵-خارج از سقف می توانید انتخاب کنید یعنی اگر ۲۰ واحد حق انتخاب دارید این درس دو واحدی را می توانید علاوه بر آن ۲۰ واحد انتخاب کنید
۶-انتخاب این درس کاملا اختیاری می باشد و هیچ الزامی در گذراندن نیست. قابل تطبیق نیست و نمی توان بجای درس اختیاری دیگری آن را گذراند، کلیه دانشجویان کلیه مقاطع می توانند این درس را انتخاب کنند.
برای دانلود نمونه سوال و پاسخنامه درس جز سی قرآن کریم کلیک کنید
مهدی مانیانی بازدید : 355 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

چكیده
جرم اختلاس و تصرف غیر قانونی از جمله جرایم علیه آسایش عمومی هستند كه در ابعاد و جنبه های چندی با یكدیگر اشتراك دارند و در پاره ای دیگر متفاوتند . آنچه بیش از همه این دو جرم را به یكدیگر شبیه می كند ، وصف و خصوصیت مرتكب آن است كه در هر دو مورد ، مرتكب باید « مستخدم دولت و یا شخص در حكم مستخدم دولت » باشد. مبنای اصلی تفاوت و جدایی این دو جرم نیز نوع و چگونگی «رفتار مجرمانه » است ؛ به این ترتیب كه مصادیق رفتار مجرمانه در اختلاس « برداشت و تصاحب» و در تصرف غیر قانونی «استعمال ، استفاده یا به مصرف رساندن غیر مجاز » است .
اختلاس فقط شامل اموال منقول می شود ، ولی هر دسته اموال منقول و غیر منقول ، موضوع تصرف غیر قانونی قرار می گیرند . وجوه نقد اصولاً موضوع تصرف غیر قانونی قرار نمی گیرند ، زیرا به صرف برداشت این وجوه جرم اختلاس به صورت تام واقع خواهد شد . در مورد سایر اموال باید با توجه به نحوه مداخله و سایر شرایط و اوضاع و احوال كه ارتكاب عمل را فرا گرفته به تحلیل موضوع پرداخت .در صورتی كه احراز واقع میسر نگردید ، با توجه به این كه اختلاس در بعد ركن مادی و روانی به شرایط و جزایی بیش از تصرف غیر قانونی نیاز دارد و با تمسك به قاعده این تفسیر به نفع متهم ، مداخلة انجام پذیرفته را باید تصرف غیر قانونی به حساب آورد ،نه اختلاس .

مهدی مانیانی بازدید : 249 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

دانشجویان پیام نور نمرات ترم قبل و انتخاب واحد خود را سیستم گلستان بررسی کنند
 باتوجه به تایید نمرات ترم قبل و اصلاحیه هایی که بر روی کلید سوالات برخی امتحانات ترم قبل اعمال شده است بهتر است دانشجویان پیام نور با مراجعه به سیستم گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir نسبت به بررسی انتخاب واحد خود در زمان حذف و اضافه نیمسال دوم  اقدام کنند.دانشجویان حتما سقف واحد خود را باتوجه به تایید نمرات و تغییرات احتمالی در معدل ترم نیز بررسی و سقف واحد را رعایت کنند چرا که واحدهای اضافی در صورت عدم رعایت سقف واحد حذف خواهند شد.حذف و اضافه نیمسال دوم پیام نور براساس تقویم آموزشی از ۱۹ اسفند آغاز شده است و تا ۳۰ اسفند ادامه خواهد داشت.امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۲-۹۱ از ۳۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت.
برای مطالعه نکات مهم حذف و اضافه نیمسال دوم پیام نور کلیک کنید

تعداد صفحات : 8

درباره ما
******************* مدیریت سایت با همکاری تعدادی از دانشجویان و اساتید محترم تلاش می کند مطالب مفید و نیازمندی های دانشجویان و علاقمندان به رشته حقوق را با کمک شما عزیزان گردآوری و ارائه نماید ، امید است شما دوست عزیز نیز در این راه خیر قدمی برداشته و ما را یاری نمایید .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 305
  • کل نظرات : 119
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 971
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 117
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 861
  • بازدید ماه : 1,722
  • بازدید سال : 8,661
  • بازدید کلی : 174,739
  • کدهای اختصاصی