loading...
وبلاگ حقوقی مهدی مانیانی
آخرین ارسال های انجمن
maniani بازدید : 428 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
آیا جاسوسی حرفه‌ای مردانه است؟ زنان در این میان چه می‌کنند؟ معروف‌ترین زنان جاسوس چه کسانی بوده‌اند؟ چرا از زنان به عنوان مهره‌هایی برای جاسوسی استفاده می‌شود؟.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اغلب با شنیدن واژه "جاسوس"، تصویر یک مرد در ذهن‌مان شکل می‌گیرد. حال آنکه در طول تاریخ کم نبوده‌اند زنانی که با انتقال محرمانه اطلاعات، سرنوشت جنگ‌ها و کشورها را دگرگون ساخته‌اند. استفاده از زنان برای جاسوسی دو دلیل عمده دارد: نخست آن که زنان سوء ظن کم‌تری را برمی‌انگیزند. برای نمونه، در طول جنگ جهانی دوم، احتمال اینکه مردان، برخلاف زنان فرانسوی توسط نازی‌ها مورد بازجویی قرار گیرند بسیار بالا بود. از همین روی، در آن دوره تعداد زنان جاسوس به طرز چشمگیری افزایش یافت و دوم اینکه زنان همواره قادر بودند با استفاده از جذابیت ظاهری‌شان مردان را فریب دهند و به فاش‌ساختن اطلاعات اغوا کنند.

زنان جاسوس را باید به دو دسته جاسوسان عادی و جاسوسانی که به "پرستو" شهرت یافته‌اند تقسیم کرد.

زنان جاسوس که از آنها تحت عنوان "پرستو" نام برده می‌شود، با استفاده از نقطه ضعف سیاستمداران و مقامات شهوت‌ران، با بکارگیری حربه‌های جنسی، طرح سرویس‌های اطلاعاتی متبوع‌شان را پیاده می‌کردند.

نگاهی به سوابق معروف‌ترین این پرستوها نشان می‌دهد که غالب آنها ریشه‌ای یهودی داشته و در خانواده‌هایی با نسب یهودی پرورش یافته‌اند. اینکه چه عاملی منجر به وجود پرستوهای بسیار از قوم یهود شده است خود نیاز به بحث مفصل و مستدل جداگانه دارد اما آنچه با توجه به شواهد تاریخی و مصداق‌های موجود می‌توان گفت این است که جاسوسی و پرورش پرستو به سلاحی پنهان در دست این قوم تبدیل شده و هریک از افراد این جامعه نه‌چندان وسیع اما با نفوذ و هوشمند، به‌طور بالقوه توانایی تبدیل‌شدن به یک جاسوس یا پرستو را دارا هستند.


جاسوسی زنان به عنوان "دشمن درون"

هندیان باستان با استفاده از این واقعیت که حتی قوی‌ترین مردان هم ممکن است تسلیم جذابیت زنان ‌شوند، به‌کارگیری جاسوسان و عوامل زن را به حد اعلای خود رسانیده بودند. زنان به طور خاص در صف اول عملیات ضدجاسوسی شرکت داشتند. در زمان هند باستان، جاسوسان زن جاسوسان خارجی را پس از شناسایی سیاه‌مست می‌کردند و به قتل می‌رساندند

shahrum بازدید : 441 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (2)

سخنگوي قوه قضاييه با اعلام اين که بر اساس حکم دادگاه فساد بزرگ بانکي 4نفر از متهمين اصلي اين پرونده به اعدام و 2نفر به حبس ابد محکوم شده اند ، افزود : حکم هر 39نفر متهم اين پرونده صادر شده و در مرحله تايپ حکم به سر مي برد.به گزارش خراسان حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي قوه قضاييه که در سي و سومين نشست خبري خود سخن مي گفت از ابلاغ حکم متهمان دادگاه فساد بانکي به متهمان و وکلاي آنها در چند روز آينده خبر داد و افزود : حکم قاضي سراج که بالغ بر چندصد صفحه دست نويس بوده در مرحله تايپ است و برابر اين حکم 4نفر به اعدام، دو نفر به حبس ابد و مابقي به حبس هاي طولاني مدت همچون 25سال، 20سال، 10 سال و کمتر محکوم شده اند.سخنگوي قوه قضاييه همچنين مجازات اين متهمان را مطابق قوانين قضايي کشور از جمله قانون اختلال گران در نظام اقتصادي و پولشويي دانست و افزود : رد اصل مال ، جريمه نقدي معادل همان مبلغ اختلال، جريمه يک چهارم مبلغ پولشويي شده از جمله مجازاتهاي ديگر اين افراد است .وي با اشاره به حضور افرادي از کارمندان دولت، مديرکل و يا معاون وزير در اين پرونده ، گفت : براي اين افراد نيز مجازات هايي شامل انفصال از خدمات دولتي، رد مال ، جريمه، شلاق و ... در نظر گرفته شده است.محسني اژه اي تصريح کرد: اين احکام غير قطعي و قابل تجديد نظر است که در اين پرونده دادگاه تجديدنظر ديوان عالي کشور خواهد بود.دادستان کل کشور به اعلام حکم لغو انتصاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تامين اجتماعي از سوي ديوان عدالت اداري نيز اشاره کرد و ضمن تاييد اين خبر گفت : بعد از اعلام شکايت چند نفر از نمايندگان مجلس نسبت به انتصاب مرتضوي ، هيات عمومي ديوان عدالت اداري روز دوشنبه جلسه ترتيب داد و پس از توضيحات مقدماتي ضمن تاييد صلاحيت ديوان براي رسيدگي به اين شکايت ، شکايت نمايندگان را وارد تشخيص داده و حکم به لغو انتصاب او داد.سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگاري که از وي درباره سرنوشت احمد شريعت وبلاگ‌ نويس حامي دولت که به تازگي دستگير شده است پرسيد، وي ضمن گلايه از خبرنگاران در باره اسم نبردن از افراد گفت : ايشان به واسطه مطالبي که در وبلاگش منتشر کرده بود تحت تعقيب قرار گرفته و اکنون هم با قرار زنداني شده است اما از توضيح بيشتر پرونده معذور هستم

karimi بازدید : 526 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (0)

رييس مجلس شوراي اسلامي، ضمن اعلام ختم جلسه علني بهارستان هشتم، از تمامي نمايندگان و خانواده‌هايشان قدرداني كرد.

 علي لاريجاني در پايان جلسه علني مجلس گفت: از الطاف همه همكاران تشكر مي‌كنم كه اين حقير را تحمل كردند و با آراستگي كارهاي مجلس را پيش برند.

وي با اشاره به گزارش‌هاي سخنگوي و روساي كميسيون‌ها در مورد عملكرد چهار ساله مجلس گفت اين گزارش نشان مي‌دهد كه بخش‌هاي مختلف مجلس كارهاي گسترده‌اي را انجام داده است.

رييس قوه مقننه از همه نمايندگان و خانواده‌‌هايشان كه مشقت كاري نمايندگان را به دوش كشيدند قدرداني كرد.

وي در عين حال گفت: نمايندگان علاوه بر در نظر گرفتن مسائل ملي و كارهاي مجلس، بايد وقت كافي براي بررسي مسائل مردم در حوزه‌هاي انتخابيه خود را صرف مي‌كردند كه اين موضوع احتياج به صبر بسيار خانواده‌هاي آنها داشت.

لاريجاني ابراز اميدوراي كرد كه مجلس نهم، مجلسي پرتحرك، قوي، مستقل و راهگشا براي مسائل اصلي كشور باشد.

وي در عين حال خطاب به نمايندگان ناكام از راهيابي به مجلس نهم گفت: اميدوارم كساني كه در مجلس نهم حضور ندارند در هر كجا هستند منشا خير باشند.

لاريجاني همچينن خطاب به نمايندگان راه يافته به مجلس نهم نيز گفت: كساني كه در مجلس نهم هستند در مسير حل مسائل مردم تلاشگر باشند.

 در هنگام اعلام ختم آخرين جلسه علني مجلس هشتم، در ساعت 12:15 نمايندگان صلوات بلندي را فرستادند و پس از آن با حضور در جايگاه هيات رييسه و پشت تريبون مجلس عكس يادگاري گرفتند.

درباره ما
******************* مدیریت سایت با همکاری تعدادی از دانشجویان و اساتید محترم تلاش می کند مطالب مفید و نیازمندی های دانشجویان و علاقمندان به رشته حقوق را با کمک شما عزیزان گردآوری و ارائه نماید ، امید است شما دوست عزیز نیز در این راه خیر قدمی برداشته و ما را یاری نمایید .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 305
  • کل نظرات : 119
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 971
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 780
  • بازدید ماه : 1,641
  • بازدید سال : 8,580
  • بازدید کلی : 174,658
  • کدهای اختصاصی